search

Economist vinder retssag over Berlusconi

The Economist var i sin gode ret til at kritisere Silvio Berlusconi for hans dobbeltrolle som regeringschef og medieejer, fastslår italiensk domstol.

The Economist var i sin gode ret til at kritisere Silvio Berlusconi for hans dobbeltrolle som regeringschef og medieejer, fastslår italiensk domstol.

Det var helt i orden, at det britiske erhvervsmagasin The Economist skrev, at Silvio Berlusconi ikke kunne forklare, hvordan han vil håndtere sin rolle som regeringschef sideløbende med store medieinteresser som ejer af tre store tv-stationer.

Med afgørelsen skal premierminister Silvio Berlusconi betale omkostninger på 25.000 euro – 186.000 kroner – i en sag, som han selv anlagde i Milano imod det britiske nyhedsmagasin The Economist.
Det skriver Ritzau/AP.

Berlusconi anlagde sagen i forbindelse med The Economist-udgaven den 26. april 2001 to uger før et italiensk parlamentsvalg. Valget endte med, at Berlusconi blev premierminister for anden gang, og i juli samme år anlagde han sag imod The Economist for injurier. I øjeblikket er han premierminister for tredje gang efter at have vundet valget i foråret.

Læs originalartiklen ‘An Italian Story’ i The Economist

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen