Den amerikanske internetgigant eBay vil have fingre i de lukrative danske rubrikannoncer, som traditionelt har udgjort avisernes helt store indtægtskilde.
Mens medier i det meste af Skandinavien vrider sig under den finansielle og økonomiske krise, forbereder eBay et frontalangreb på de lokale mediehuse, skriver Business.dk.
I begyndelsen af 2009 vil eBay forsøge at få en dominerende position på det betydelige marked for rubrikannoncer, som omfatter alt fra boligannoncer, jobannoncer, bilannoncer og annoncer for tjenesteydelser, skriver avisen.
Og der er meget på spil. Tilsammen gemmer der sig angiveligt 1,5 mia. kroner blandt rubrikannoncerne.
»Vores ambition er at være nummer et eller to i alle de markeder, vi er i,« siger eBays chef for globale Classifieds-division, Jacob Aqraou, til Business.dk.
EBays styrke ligger i, at selskabet er i stand til på nettet at bryde annoncerne ned geografisk og sortere ud fra utallige søgekriterier, så brugerne kun behøver klikke på de annoncer, der er relevante for den enkelte.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.