DSBs nye chef for kommunikation og markedsføring har fortid på Waterfront

Lars Kaspersen, der bliver øverste chef for kommunikation og markedsføring i DSB, arbejdede tidligere for Waterfront i en kort periode. »Jeg har ikke talt med dem siden og har ingen relationer til dem,­« siger han til journalisten.dk

I går eftermiddag blev det meldt ud, at Post Danmarks kommunikationschef, Lars Kaspersen, bliver ny øverste chef for kommunikation og markedsføring i DSB. Udmeldingen kom, samme dag som sagen om Lars Abild og Waterfront rasede. I slutningen af 1990'erne arbejdede Lars Kaspersen selv i en kort periode som rådgiver for Waterfront.

»Det er omkring 15 år siden. Der må være en forældelsesfrist. Der er ingen sammenhæng overhovedet.  Jeg har ikke talt med dem siden og har ingen relationer til dem,­« siger Lars Kaspersen.

I går kom det også frem, at DSB Gods fik en henvendelse i 2000 fra Waterfront om, at Waterfront var villige til at finde smuds på Lars Abild. Lars Kaspersen ønsker ikke at kommentere metoden og henviser i den aktuelle sag til, at der er sat en undersøgelse i gang.

Lars Kaspersens ansættelse betyder, at afdelingerne for kommunikation og markedsføring lægges sammen, og kommunikationsdirektør Jakob Høyer fremover får Lars Kaspersen som overordnet.

»Jakob Høyer fortsætter i samme stilling og refererer til mig. Jeg har det overordnede ansvar nu. Der er intet andet i det,« siger Lars Kaspersen.

Lars Kaspersen kommer fra et job som kommunikationschef i Post Danmark. Han har tidligere blandt andet været rådgiver for Helle Thorning-Schmidt, da hun sad i oppositionen.

0 Kommentarer