DR2: Mediekritik fra et glashus

Et nyt magasin om medier ser dagens lys på DR 2 mandag den 2. marts. Det 40 minutter lange program med den oplagte titel »Mediemagasinet« får redaktion i et glasbur i forlystelses- og indkøbsetablissementet Scala i Københavns hjerte. Meningen er, at nysgerrige forbipasserende skal kunne være med på en kigger, og redaktionsmøderne vil blive optaget og indgå som en mere eller mindre redigeret del af udsendelsen, i stil med NBC's »Good morning America«.

Et nyt magasin om medier ser dagens lys på DR 2 mandag den 2. marts. Det 40 minutter lange program med den oplagte titel »Mediemagasinet« får redaktion i et glasbur i forlystelses- og indkøbsetablissementet Scala i Københavns hjerte. Meningen er, at nysgerrige forbipasserende skal kunne være med på en kigger, og redaktionsmøderne vil blive optaget og indgå som en mere eller mindre redigeret del af udsendelsen, i stil med NBC's »Good morning America«.

»Meningen er,« forklarer DR 2's programchef Mette Davidsen, »at seerne skal kunne følge programmets egen redaktionelle proces og se, hvordan journalisterne vælger de historier, de vil beskrive.«

Magasinet sendes hver anden mandag klokken 23.00 og Mette Davidsen understreger, at DRs egen journalistik også vil komme under magasinets lup.

»Journalisterne står helt frit, det er derfor, vi har placeret redaktionen ude i byen,« forklarer hun om programmet, der i uafhængighedens navn desuden er udliciteret til et privat produktionsselskab.

0 Kommentarer