DR Update rykker ind i S-toge

I løbet af kort tid rykker DR Update ind i S-toge. Det kan ramme gratisaviserne "meget hårdt", mener medieforsker Frands Mortensen.

I løbet af kort tid rykker DR Update ind i S-toge. Det kan ramme gratisaviserne "meget hårdt", mener medieforsker Frands Mortensen.

Ifølge dagbladet Politiken bliver der tale om en blanding af både underholdning, reklamer og så DR Update, der skal holde de rejsende opdaterede med nyheder.
I første omgang skal der sættes tv-skærme op i S-toge, hvilket vil blive påbegyndt efter påske. Senere er det tanken at indføre nyhedsformidlingen på de længere togture. Og dermed vil angiveligt op mod 100 mio. passagerer om året se med.
"Hvis det her medie lavet elegant, vil det kunne ramme de gratisomdelte trafikaviser meget hårdt. Reklameeksponeringen vil uden tvivl være meget større, for mens mange viger uden om aviserne, kan de ikke undgå skærmene. Det gør mediet attraktivt for reklamebureauer og virksomheder," siger professor ved Aarhus Universitet, Frands Mortensen, til avisen.
Også flere mediabureauer deler den opfattelse. Men hos metroXpress og 24timer tager man det mere roligt.  
"Dem, der læser avis i toget i dag, vil også gøre det fremover. Folk bruger 15-20 forskellige medier om dagen, så vi vil formentlig se, at folk multitasker ved at læse avis, og så en gang imellem flytter blikket op på en skærm," siger direktør i metroXpress Søren Riis.
 
Yderligere på P3 Nyheder: http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2010/03/30/102305.htm