search

DR: Intet behov for nyt filter

Formand for Folketingets kulturudvalg Karin Nødgaard (DF) har foreslået, at DR indfører et filter, så nye programmer tjekkes for skjult reklame. Direktør for DRs programproduktion Mette Bock finder forslaget overflødigt.

Formand for Folketingets kulturudvalg Karin Nødgaard (DF) har foreslået, at DR indfører et filter, så nye programmer tjekkes for skjult reklame. Direktør for DRs programproduktion Mette Bock finder forslaget overflødigt.

»Jeg mener sådan set, at vi har klare retningslinjer om, at der ikke må være skjult reklame, så det mener jeg ikke er nødvendigt,« siger Mette Bock til Dansk Folkepartis forslag om et skærpet tjek af nye programmer.

Allerede da det kom frem, at der både var problemer med tv-værten Camilla Plums programmer og links på Dr.dk til de forlag, hvor man kan købe havemanden Søren Ryges bøger, lovede Mette Bock en undersøgelse af skjult reklame i DRs programmer. Mette Bock mener derfor ikke, at der er brug for yderligere stramninger.

»Vi har allerede et systematiseret filter på den måde, at alle er bevidste om, at man ikke må lave skjult reklame,« siger hun.

Hun medgiver, at det kan være svært at trække grænsen for, hvornår der klokkeklart er tale om skjult reklame, fordi enhver producent, der udtaler sig på tv, får en platform at kommunikere ud fra.

»Man kan ikke lave en fuldstændigt udtømmende definition af, hvornår noget er skjult reklame, men vi skal selvfølgelig overholde de retningslinjer, som politikerne udstikker,« siger hun.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen