Den fjerde landsdækkende radiokanal har fundet sin ejermand. Det tog Radio- og tv-nævnet en lille måned at træffe afgørelsen – og det blev DR, som nu kan tilføje radiokanalen til sine i forvejen tre.
Med på buddet om den fjerde kanal var blandt andet de tre største morgenaviser, Politiken, Berlingske Tidende og Jyllands-Posten, der i fællesskab bød, og altså tabte. I alt seks ansøgere havde lagt billet ind på kanalen.
"Sagen var klar. Danmarks Radio var det bedste bud – uden sammenligning," siger Radio- og tv-nævnets formand, professor Mogens Koktvedgaard til Jyllands-Posten.
Om kort tid går det løs igen, for inden årets udgang og senest i starten af 2002 skal den femte radiokanal i udbud. Til forskel fra den fjerde, er den femte radiokanal ikke landsdækkende. Den når 80 procent af landets lyttere, og den er kommerciel. DR kan ikke byde på den femte radiokanal.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.