Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
12:25 02.02.2022 Anna Sol Jørgensen

DR får for første gang en samlet lydidentitet

Det skal fremover ikke bare kunne ses på logoer eller høres på en velkendt vært, at en bruger er kommet ind på et produkt fra DR. Det skal også kunne høres, og det skal et helt nyt lyddesign hjælpe til.

DR har nemlig for første gang fået udviklet en samlet lydidentitet, der skal gå på tværs af platforme. Lyden af DR er bygget op omkring to centrale toner og skal bindes sammen med DR’s logoer.

”Når man ser vores DR-logo, skal lyden fungere som en tvilling til logoet. Og målet er, at efter noget tid, når man spiller lyden på vores platforme, så registrerer lytteren automatisk, at det her er DR, på samme måde som når man ser det visuelle logo,” siger Anders Thulin, head of Creative og Design i DR, i en pressemeddelelse.

Lydidentiteten er designet af lydbureauet Unmute i samarbejde med DR Design og har modtaget internationale priser, blandt andet en Red Dot Design Award og en Transform Award.

 

 

SENESTE NYT

Flere nyheder