Danmarks Radio er nået frem til, at det var en fejl, at telekommunikationsfirmaet Fujitsu-Siemens – som omtalt i seneste nummer af JOURNALISTEN – fik lov til at yde sponsorbidrag til et indslag i DR-Sporten. Firmaet fik til gengæld firmanavnet vist i indslaget.
Indslaget er produceret for DR-Sporten af produktionsselskabet Wiborg Marketing, og DR-Sportens redaktionschef Jan Rosendahl ville i første omgang kun kalde sponsoreringen for “et grænsetilfælde”. Nu har DRs juridiske afdeling set på aftalen og Jan Rosendahl erkender, at reglerne er overtrådt.
“Vi bad producenten om en redegørelse. Og jeg må erkende, at jeg skulle have informeret Kim Wiborg (direktør i Wiborg Marketing, red.) bedre om DRs sponsorregler. Jeg tog for givet, at han kendte vores regler og vidste, hvor touchy DR er over for sponsorering. Nu er han blevet grundigt informeret,” siger Jan Rosendahl.
DR ERKENDER FEJL
Danmarks Radio er nået frem til, at det var en fejl, at telekommunikationsfirmaet Fujitsu-Siemens - som omtalt i seneste nummer af JOURNALISTEN - fik lov til at yde sponsorbidrag til et indslag i DR-Sporten. Firmaet fik til gengæld firmanavnet vist i indslaget.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.