Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
11:19 07.03.2023 Morten Bjerregaard

DR-chefer er for dårlige til at svare på klager

DR-chefer er for dårlige til at svare på klager

Philip Davali/Ritzau Scanpix

Der er for mange fejl i DR-chefernes svar på klager, og indsatsen for en bedre klagebehandling bør styrkes.

Sådan skriver Jesper Termansen, der er lytternes og seernes redaktør i DR, i sin klumme.

Som chef i DR er en af arbejdsopgaverne at svare på klager, men ifølge Jesper Termansen lever mange af chefernes svar ikke op til standarden, der er sat af DR’s direktion.

De typiske fejl er, at ansatte uden chefansvar svarer på klager, at klagerne ikke bliver besvaret til tiden, eller når klagen er besvaret så overordnet, at DR’s svar reelt ikke forholder sig til det, der bliver klaget over.

Desuden oplever Jesper Termansen, at klagevejledningen, som klageren altid skal have, alt for ofte mangler.

Ifølge brugernes redaktør er ”et godt svar et svar, hvor den, der svarer, konkret forholder sig til det, der bliver spurgt om”.

SENESTE NYT

Flere nyheder