Dødens gab

De danske aviser er blevet så dyre, at det slår dem ihjel. Nu koster en svensk avis kun det halve af en dansk. Til gengæld sælger svenskerne flere aviser og tjener mange flere penge.»I er Nordens arabere,« lyder det fra Sverige.Chefredaktør og direktør for JydskeVestkysten Mikael Kamber kan godt se problemet og overvejer nu at holde priserne i ro for helårsabonnenterne.»For det første mister vi jo indtægter på bladsalget. For det andet risikerer vi at blive så små, at annoncørerne en dag ikke synes, vi er interessante længere. Og for det tredje underminerer det vores selvforståelse som publicister: Vi ser os selv som folkeoplysere, men reelt bliver vi kun læst af et mindretal,« siger han.

De danske aviser er blevet så dyre, at det slår dem ihjel. Nu koster en svensk avis kun det halve af en dansk. Til gengæld sælger svenskerne flere aviser og tjener mange flere penge.
»I er Nordens arabere,« lyder det fra Sverige.
Chefredaktør og direktør for JydskeVestkysten Mikael Kamber kan godt se problemet og overvejer nu at holde priserne i ro for helårsabonnenterne.
»For det første mister vi jo indtægter på bladsalget. For det andet risikerer vi at blive så små, at annoncørerne en dag ikke synes, vi er interessante længere. Og for det tredje underminerer det vores selvforståelse som publicister: Vi ser os selv som folkeoplysere, men reelt bliver vi kun læst af et mindretal,« siger han.