search

DJ og K-Forum laver kreativ konference

Dansk Journalistforbund og Kommunikationsforum går for første gang sammen og lancerer konferencen Del12, som ifølge arrangørerne bryder med traditionel konferencekultur i kommunikationsbranchen. Jens Stoltenbergs spindoktor er blandt oplægsholderne.

Dansk Journalistforbund og Kommunikationsforum går for første gang sammen og lancerer konferencen Del12, som ifølge arrangørerne bryder med traditionel konferencekultur i kommunikationsbranchen. Jens Stoltenbergs spindoktor er blandt oplægsholderne.
Arrangørerne af kommunikationskonferencen Del12 vil gøre op med det, de kalder stiv og kedelig konferencekultur. Musik og kamp på lyd, links og billeder er nogle af de elementer, der skal ændre det billede, når DJ og K-forum for første gang går sammen om at arrangere en kommunikationskonference, siger kommunikationskonsulent i DJ, Troels Johannesen, til Journalisten.dk.

»Jeg har gennem flere år talt med redaktøren på K-forum, Timme Bisgaard Munk, om at bryde med traditionelle kommunikationskonferencer, som ofte har et stift og kedeligt set-up,« fortæller han.

Derfor starter dagen med en lille koncert med musikeren Michael Møller fra Moi Caprice, mens TVTVTV-værten Ane Cortzen er vært hele dagen, forklarer Troels Johannesen. Blandt oplægsholderne er spindoktor for den norske statsminister Jens Stoltenberg, Sindre Beyer. Han holder oplæg om, hvordan man håndterede kommunikationen efter bombeangrebet mod regeringskontorerne i Oslo og tragedien på Utøya.

»Det er første gang, han fortæller om begivenhederne i Danmark,« siger Troels Johannesen.

Konferencens skal gøre deltagerne klogere på politisk, intern og digital kommunikation, siger Troels Johannesen. Han forklarer, at Del12-konceptet bygger på en netværkside, der går ud på, at alle skal dele viden og erfaringer. Både oplægsholdere og deltagere. Deraf navnet.

Er det en charmeoffensiv fra DJ's side for at kapre kommunikationsfolk?

»Det kan man godt kalde det. Selvfølgelig vil DJ gerne vise, at vi er i stand til at henvende os til kommunikationsfolket og på den måde er det også en del af DJ's indsats på kommunikationsområdet. Men det er primært for at lave en fed oplevelse for kommunikationsfolk. Derfor er det oplagt at lave det sammen med Kommunikationsforum, som har et kæmpe netværk i kommunikationsbranchen,« siger Troels Johannesen.

Et af de andre kreative indslag på dagen er et såkaldt digi-battle på sociale medier, hvor to medieeksperter, inspireret af rapkonkurrencen MC fight night, kæmper om at præsentere lyd, billeder og links til fra sociale medier, fortæller Troels Johannesen.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen