Mens danske pressefotografer gør klar til at fejre både foreningens 100-års-fødselsdag og Årets Pressefoto, skaber en professionel diskussion splittelse mellem fotograferne. Hvor går grænsen for, hvor meget fotografen må påvirke motivet med lyssætning og efterbearbejning?
Siden Muhammed-krisen har Danmark afsat 600 millioner kroner på at få god omtale i udlandet. En konvoj af udenlandske journalister er blevet fløjet ind i riget på statens regning; det har genereret positiv omtale af dansk madkultur, energibevidsthed og arkitektur. Alle er glade – men ganske paradoksalt aner ingen, om det virker.
Når først du havner i Google-universet, er du uforglemmelig. For en række kilder, der deltager i journalistiske artikler, giver det anledning til bekymring og irritation, at de skal huskes for altid – også når de søger job. Der findes ingen klare regler – men det skulle vi måske se at få styr på?
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.