search

Det lærte vi af Novo Nordisk

Hvad kan kommunikatører lære om contentplanlægning af en af Danmarks største kommunikationsafdelinger? Vi spurgte tre deltagere på Fagfestival

Sara Holt Fischer, kommunikationskonsulent, Ledernes Hovedorganisation

»Vi sidder lige nu og arbejder med contentplanlægning, og Novo Nordisk kom med en god sondring mellem publiceringskanaler og engagementskanaler. Det giver mening, fordi man kan lægge noget ud på hjemmesiden – men det er ikke sikkert, at folk kommer forbi. Derfor skal man bruge engagementskanalerne – de sociale medier – til at komme ud til folk.«

Jakob Werner, kommunikationschef, Akademiet for Tekniske Videnskaber

»Først og fremmest har jeg fået et meget spændende indblik i maskinrummet i en stor virksomhed, hvor de tænker meget i kommunikation og sociale medier. På sociale medier lægger de vægt på storytelling. Det et ikke bare tilfældige positive historier. Det udspringer af nogle bestemte narrative temaer. Det kan jeg bruge i mit arbejde.«

Berit Viuf, freelance videnskabsjournalist

»Det var inspirerende at høre om deres planlægning, hvor de har en kalender med årets events. De bruger kalenderen til at planlægge, hvilke historier de kan komme ud med. Det kan jeg også bruge som freelancer. Jeg kan også lave en kalender, hvor jeg pitcher historier i forhold til bestemte events. Man kan hægte meget op på videnskab – både jul og de olympiske lege.«

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen