Der bliver udgivet flere magasiner

Efter nogle ubehagelige kriseår kan magasinbranchen i  Nordamerika glæde sig over, at udviklingen er vendt. Alene i første halvdel af 2011 er der lanceret mere end 100 nye magasiner .

Efter nogle ubehagelige kriseår kan magasinbranchen i  Nordamerika glæde sig over, at udviklingen er vendt. Alene i første halvdel af 2011 er der lanceret mere end 100 nye magasiner .

Mediebranchen er langsomt ved at rejse sig fra krisedyndet. Hjemmesiden Crain's New York Business kan melde om en solid stigning i nyudgivne magasiner og et fald i magasiner, der måtte dreje nøglen om.

I alt blev der lanceret 111 nye magasiner i USA og Canada i første halvår af 2011. Tallet er steget fra 74 i samme periode sidste år. Samtidig er antallet af magasiner, der gik konkurs, faldet fra 86 til 66.

Det viser tal fra internetportalen MediaFinder.com.

Der er også kommet 27 magasiner til, der udelukkende udgives online.

Markedet er blevet beriget med især lokale magasiner og magasiner om små specialområder som for eksempel tatovering og fiskeri. Og Samir Husni, der er professor i journalistik på University of Mississippi, mener, at det er de hårde økonomiske tider, der får folk til at gøre flere ting på egen hånd.

»Jo hårdere tider, jo mere blomstrer de specialiserede magasiner op,« siger han til Crain's New York Business.

0 Kommentarer