
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole - DMJX i Emdrup. Foto: Christian Lindgren/Ritzau Scanpix
”Det er en kritik, der kommer igen år efter år. Det er bare ikke muligt at give personlig feedback, når I er 50 studerende”
Sådan faldt ordene fra en underviser, jeg havde på mit første år på kommunikationsuddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
En af mine medstuderende havde efterlyst mere personlig feedback på opgaverne. Det var hun bestemt ikke alene om. En evaluering i slutningen af faget viste, at mange på holdet savnede personlig feedback på opgaverne. Jeg sad tilbage med spørgsmålet: Hvis det ikke er en ny kritik for skolen, hvorfor er der så ikke blevet gjort noget ved det?
Feedback er nødvendigt for, at man som studerende kan udvikle sig fagligt og blive så dygtig som muligt. Ikke mindst øger det motivationen og lysten til at lære. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er kollektiv feedback og peer-to-peer-feedback ikke det samme som personlig feedback.
Når vi i Danmark bryster os af at være et stærkt uddannelsesland, bør vi så ikke overveje at tilføre de nødvendige ressourcer, så det er muligt for underviserne at give personlig feedback. Det synes jeg faktisk er en hastesag.
Monica Carabias-Jensen er studerende på DMJX i København
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.