search

De vandt Kravling-priserne 2018

En guide til at vælte en diktator vandt journalistik-Kravling, mens projektet 'Irmas Insekter' vandt kommunikations-Kravling. Se alle Kravling-vinderne her

Lørdag aften blev de studerendes årlige Kravling-priser uddelt. I år foregik prisfesten i Bremen Teater med værterne Sara Bro og Cecilie Beck.

Kravling-priserne hædrer både journalistik, tv/foto, kommunikation, design og årets praktikvejleder.

Hvis du ikke var med til festen (eller har glemt, hvem der vandt), så kan du se alle vindere og nominerede her.

 

 

ÅRETS VINDERE AF KRAVLING-PRISERNE

 

JOURNALISTIK

VINDER: Mikkel Danielsen & Philip Róin for projektet ‘En Simpel Guide Til Hvordan Man Vælter En Diktator’
Journalistik, DMJX

Øvrige nominerede:

Andreas Lund Munk for projektet ‘Afsløret: De sorte koncerter’
Journalistik, SDU

Janus Gerlow Camara for projektet ‘Mig og Markus’
Journalistik, SDU

Merle Baeré for projektet ‘Dårlige tolke’
Journalistik og historie, RUC

Mathias Gram & Tobias Hansen Bødker for projektet ‘En 1. klasses forsyning’
Journalistik, DMJX

 

TV/FOTO

VINDER: Anders Rye Skjoldjensen & Rune Aarestrup Pedersen for projektet ‘Det der stadig står’
Fotojournalistik, DMJX

Laura Krogh, Olivia Loftlund & Marie Bentzon for projektet ‘A+C’
Fotojournalistik, DMJX

Morten Lau-Nielsen & Anne Bæk for projektet ‘Brevet’
Fotojournalistik, DMJX

Casper Holmenlund Christensen for projektet ‘Klima krieger’
Fotojournalistik, DMJX

 

DESIGN

VINDER: Paw Poulsen for projektet 'Arto Danmarkskort'
Grafisk Design, DMJX

Øvrige nominerede:

Klara Vilshammer for projektet '4.9 Days of MUBI Film Festival'
Kreativ Kommunikation, DMJX

Osvald Landmark for projektet '12 Angry Men'
Grafisk Design, DMJX

Frederik Plesner & Osvald Landmark for projektet 'Vildsund Blue'
Grafisk Design, DMJX

 

KOMMUNIKATION

VINDER: Christine Jensen & Thorbjørn Kragh Liljegren for projektet ‘Irmas Insekter’
Kreativ Kommunikation, DMJX

Øvrige nominerede:

Anna Gunvor Hyttel & Hans Høite Augustenborg for projektet ‘Velkommen i Klubben’
Kreativ Kommunikation, DMJX

Christian Skjøtt & Alexander Keblow Kofoed for projektet ‘Game of Goals’
Kreativ Kommuniktion, DMJX

Klara Vilshammer for projektet ‘4.9 Days of MUBI Film Festival’
Kreativ Kommunikation, DMJX

 

ÅRETS PRAKTIKANTVEJLEDER

VINDER: Jonathan Kragh Andreassen fra Make Sense Film

Johann Sørensen fra TV2 Østjylland

Line Rønn fra Aarhus Business School

John Ahle Petersen fra JydskeVestkysten

Kommentarer
1
Lene Rimestad
22.05.18 11:22
Man kan læse det ene
Man kan læse det ene vinderprojekt her. https://www.theguardian.com/news/2018/may/22/how-to-topple-a-dictator-the-rebel-plot-that-freed-the-gambia-yahya-jammeh
Fremhævet af Journalisten

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen