De sociale medier skummer fløden

Reklamebranchen vil øge budgetterne til annoncering på blandt andet Facebook og Twitter. Dermed kan de nye medier blive de økonomiske højdespringere i 2012.

Reklamebranchen vil øge budgetterne til annoncering på blandt andet Facebook og Twitter. Dermed kan de nye medier blive de økonomiske højdespringere i 2012.

59 procent af beslutningstagerne i reklamebranchen forventer øgede budgetter til de sociale medier i 2012.

Det skriver Børsen i dag med baggrund i magasinet Advertising Age. Magasinet har talt med 1200 reklamefolk.

I snit vil de sociale medier formentlig komme til at lægge beslag på 27 procent af reklamebudgetterne i 2012. I 2011 lå andelen på 22 procent.

Det er dog ikke sikkert, at annoncørerne får fuld valuta for pengene.
»Ser vi på resultatperspektivet, så mener jeg, at det stadig er et åbent spørgsmål,« siger Randy Cohen, der er leder af Advertiser Perceptions, som står bag undersøgelsen.

Han fortæller videre, at annoncørerne føler, at de skal være til stede på de sociale platforme – men at de ofte ikke er helt sikre på hvorfor.

0 Kommentarer