Signe Goldmann/Ritzau Scanpix
Danskerne er vilde med streaming. Både når det kommer til de danske og internationale streamingtjenester.
I første kvartal af 2023 brugte hver dansker i gennemsnit 77 minutter dagligt på streamingmarkedets tjenester. Det viser data fra Nielsens seermåling, som TV 2 Data & Insight har behandlet.
Det er hele 12 minutter mere end samme kvartal sidste år og det højest målte nogensinde.
”Det bekræfter tendensen med, at danskerne i stigende grad søger mod streamingtjenesterne, når de vil se tv-indhold,” siger Frederik Barnholdt, der er Head of Market & Performance Measurement hos TV 2 Data & Insight.
Fremgangen i første kvartal 2023 kommer især fra YouSee Play, TV 2 Play og DRTV. En del af forklaringen er ifølge Frederik Barnholdt den danske håndbold-triumf i Sverige i januar, men:
”Forbruget på de danske streamingtjenester har dog også været imponerende højt i de efterfølgende måneder, februar og marts, og det viser, at populariteten af de danske streamingtjenester handler om mere end godt sportsindhold,” siger han.