Markant færre danskere stemmer med fjernbetjeningen for at undgå reklameblokkene på tv. Sammen med rekordhøj sening giver det de hårdt pressede kommercielle tv-stationer håb, skriver Børsen.
Markant færre danskere stemmer med fjernbetjeningen for at undgå reklameblokkene på tv. Sammen med rekordhøj sening giver det de hårdt pressede kommercielle tv-stationer håb, skriver Børsen.
Ifølge en opgørelse fra Greens Analyseinstitut har antallet af danskere, der zapper væk, når reklamerne ruller over skærmen, aldrig været så lavt som nu.
Eller rettere: I hvert fald ikke siden analyseinstituttet begyndte sin optælling af såkaldte frafald i 2006.
Udviklingen er godt nyt til de ellers hårdt pressede tv-stationer, skriver Børsen.
I slutningen af 2009 var det 57 procent af seerne, der zappede væk, sammenlignet med 64 procent i 2008.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.