Danskerne har droppet fjernbetjeningen

Markant færre danskere stemmer med fjernbetjeningen for at undgå reklameblokkene på tv. Sammen med rekordhøj sening giver det de hårdt pressede kommercielle tv-stationer håb, skriver Børsen.

Markant færre danskere stemmer med fjernbetjeningen for at undgå reklameblokkene på tv. Sammen med rekordhøj sening giver det de hårdt pressede kommercielle tv-stationer håb, skriver Børsen.

Ifølge en opgørelse fra Greens Analyseinstitut har antallet af danskere, der zapper væk, når reklamerne ruller over skærmen, aldrig været så lavt som nu.

Eller rettere: I hvert fald ikke siden analyseinstituttet begyndte sin optælling af såkaldte frafald i 2006.

Udviklingen er godt nyt til de ellers hårdt pressede tv-stationer, skriver Børsen.

I slutningen af 2009 var det 57 procent af seerne, der zappede væk, sammenlignet med 64 procent i 2008.

0 Kommentarer