Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right

Danske tweets er blevet mere negative

På årsdagen for Elon Musks overtagelse af X, der dengang hed Twitter, kaster en ny rapport lys over, hvordan platformen har forandret sig.

Og det er ikke en positiv konklusion. Analysen viser nemlig, at tonen er blevet hårdere og mere negativ.

Det skriver Markedsføring.dk.

Analysen er lavet af medieovervågningsvirksomheden Overskrift, der har fået en AI-model til at analysere 2,5 millioner danske tweets. Den viser, at negative tweets er steget med tre procentpoint.

Således var 41,02 procent af danske tweets negative i 2022, mens det i 2023 var 44,19 procent.

”De to ting, der kan påvirke debatten på en platform, er brugerne og så den måde, platformen er gearet på. Hvis eksempelvis negative posts bliver spredt bredere og får flere impressions, så har det en klar effekt. Det er bare ikke noget, vi reelt har indblik i,” siger Daniel Lundgaard.

SENESTE NYT

Flere nyheder