Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
10:21 06.05.2021 Anna Sol Jørgensen

Danske specialmedier har klaret sig fornuftigt gennem coronakrisen

Danske specialmedier har klaret sig fornuftigt gennem coronakrisen med en mindre nedgang i annonceomsætningen.

Det er den overordnede konklusion, selv om nogle specialmedier har klaret sig bedre igennem krisen end andre, lyder det i en pressemeddelelse fra Danske Medier.

Annonceomsætningen faldt med 19 procentpoint i 2. kvartal, men fordelt på hele året oplevede specialmedierne som helhed blot et fald på ni procentpoint.

”Det bekræfter tendensen i et mediemarked, hvor flere mediebrugere efterspørger nicheindhold. Der er mange initiativer i gang rundt om på de forskellige specialmedier. Mange udvider, afprøver nye koncepter og oplever en abonnementsfremgang, som trækker i en anderledes positiv retning end faldet i annonceindtægter,” siger formand for Danske Mediers Fagudvalg for Specialmedier Gitte Hejberg i pressemeddelelsen.

Hun mener, at der derfor er grund til forsigtig optimisme for branchen. Der er dog nogle specialmedier, der er blevet mærket mere end andre af krisen. For eksempel er annonceomsætningen faldet med 23 procent for specialmedier inden for offentlig virksomhed og undervisning, mens specialmedier beskæftiget med landbrug, gartneri og skovbrug ikke har mærket ændringer.

 

SENESTE NYT

Flere nyheder