
Snoop Dogg annoncerede i sidste uge, at han holder op med at ryge, men meget tyder på, at den påstand ikke holder vand. Foto: Kirby Lee/Usatodaysports/Ritzau Scanpix
Snoop Dogg har røget sin sidste joint.
Sådan lød overskriften på en TV2.dk-artikel lørdag aften, hvor man på baggrund af en opdatering på rapperens sociale medier konkluderede, at Snoop Dogg have røget sin sidste joint.
”Efter meget overvejelse og samtaler med min familie har jeg besluttet at holde op med at ryge,” skrev rapperen på X.
I artiklen havde journalisten på TV2.dk interviewet en hiphop-ekspert og musikanmelder fra musikmediet Gaffa, som pegede på, at udmeldingen om rygestoppet var spektakulær, fordi Snoop Dogg gennem sin karriere har gjort hashrygning til sit varemærke.
Også medier som Ekstra Bladet, B.T. og Se og Hør har skrevet om historien.
Viser sig at være reklamestunt
Problemet er dog, at det nu viser sig, at det proklamerede rygestop fra den amerikanske rapper var et reklamestunt for et nyt røgfrit bålfad, som en amerikansk virksomhed har sendt på gaden.
Det fremgår af en video på Snoop Doggs sociale medier mandag aften dansk tid.
”Jeg har en meddelelse: Jeg stopper med at ryge,” siger Snoop Dogg i videoen, hvor han sidder ved bålfadet.
”Jeg ved, hvad I tænker: Snoop, røg er lidt din ting. Men jeg er færdig med det. Færdig med hosten og lugtende tøj, der klæber. Jeg går røgfri,” lyder det ydermere fra rapperen, inden han i videoen rister en skumfidus.
Dermed må man konkludere, at den verdenskendte rapper ikke har lagt sit varemærke – hashrygningen – helt på hylden endnu.
Vi er gået galt i byen
Journalisten har forsøgt at få et svar fra Kristoffer Pinholt, digital chefredaktør på TV2.dk, på, om de fortryder, at de i første omgang lavede artiklen, og om de har tænkt sig at lave en rettelse i artiklen, nu hvor det er kommet frem, at udmeldingen fra Snoop Dogg var en del af et reklamestunt.
Kristoffer Pinholt var ikke tilgængelig til interview. Han henviser i stedet til Jacob Bendixen Andersen, nyhedschef hos TV2.dk.
Jacob Bendixen Andersen ønsker ikke at stille op til et mundtligt interview. I stedet skriver han i en kort skriftlig kommentar, at det virker til, at TV2.dk med artiklen ”er gået galt i byen”, og at man agter at rette i artiklen.
”Snoop Dogg er jo et stort navn, som vi selvfølgelig er interesseret i at skrive om. Men det virker, som om vi er gået galt i byen her og ufrivilligt er blevet en del af et marketingstunt. Det vil vi selvfølgelig rette i artiklen, nu hvor vi er blevet opmærksom på det,” skriver Jacob Bendixen Andersen til Journalisten.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.