search

Danske mediehuse kæmper med budgetterne

Overalt i mediebranchen er der lige nu problemer med at få økonomien til at hænge sammen. Den økonomisk afmatning samt finanskrisen har smidt en potentiel bombe under budgetterne for 2009, skriver Business.dk.

Overalt i mediebranchen er der lige nu problemer med at få økonomien til at hænge sammen. Den økonomisk afmatning samt finanskrisen har smidt en potentiel bombe under budgetterne for 2009, skriver Business.dk.

Næste år tegner til at blive lidt af et annus horribilis for den danske mediebranche. Som beskrevet på Journalisten.dk i den seneste tid, hærger finanskrisen allerede i en række danske medievirksomheder.

Børsen, metroXpress og 24timer er blot nogle af de virksomheder, som i den forgange uge har meldt om store sparerunder. I dag følger Ingeniøren så trop med meldinger om fyringer til december, som beskrevet af Journalisten.dk.

Og ifølge Business venter der flere nedskæringer i horisonten.

I JP/Politikens Hus ønsker adm. direktør Lars Munch endnu ikke at udtale sig om de budgetter for 2009, som han skal præsentere for sin bestyrelse i slutningen af måneden.

"Men vi forventer, at 2009 bliver et hårdt år. Det meget lave annonceniveau, vi ser nu, forventer vi vil fortsætte," siger Lars Munch til Business.dk.

I Berlingske Media meddelte man for nylig, at annonceindtægterne fra årets første ni måneder er 13,6 pct. lavere end sidste år, og at tredje kvartal isoleret set ligger 15,6 pct. efter. Et tal, der næppe er blevet mindre den sidste halvanden måneds tid.

Samtidig kæmper den britiske ejer Mecom med sin gæld, hvilket kan betyde, at man er tvunget til frasalg.

Læs Business-artiklen: Mediehuse kæmper med budgetterne mere på.

Følg også Journalisten.dk's tema: Finanskrisens hærgen.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen