Det Berlingske Officin kan blive den næste mediekoncern, som går ind i det lukrative spillemarked. Lisbeth Knudsen vil undersøge mulighederne, hvis lovgivningen ændres. Også JP/Politikens Hus gør sig overvejelser.
Mens politikerne overvejer et opgør med det danske spillemonopol, ser de pressede danske mediehuse nye indtægtsmuligheder på det lukrative spillemarked, skriver Business.dk.
Allerede i dag ejer TV-koncernen MTG bettingfirmaet Bet24, og ejerne af fodboldportalen Bold.dk har netop købt bookmakeren Danbook. Men i fremtiden kan Danske Spil meget vel få konkurrence fra et eller flere af de store danske avis- eller bladhuse.
En offensiv på spillemarkedet er nemlig en oplagt mulighed for at øge værdien af kontakten til de mange sportsinteresserede danskere, der hver dag surfer ind på mediehusenes sportssites.
Både Det Berlingske Officin og JP/Politikens Hus er ved at lancere nye store sportsportaler, og i Det Berlingske Officin bekræfter koncernchef Lisbeth Knudsen, at man er interesseret i mulighederne på spillemarkedet.
»Ja, det vil vi kigge på, hvis der bliver en ændring af lovgivningen. Det er klart, at det er et interessant område, og det er noget, som vi allerede kigger på i Mecom-regi,« siger hun til Business.dk.
I JP/Politikens Hus oplyser administrerende direktør Lars Munch, at man følger udviklingen:
»Vi følger den politiske udvikling og afventer, hvilke muligheder det giver. Vi har ingen aktuelle planer på området,« siger han og bekræfter, at man for cirka to år siden undersøgte mulighederne for en offensiv på spillemarkedet med Ekstra Bladet.
Også Aller Press ser muligheder for at skabe merværdi baseret på nye spilleuniverser på nettet. Eksempelvis med ugangspunkt i bladhusets nye fodbolgmagasin, Player.
Det samlede danske spillemarked vurderes til 26 mia. kr. eksklusive omsætningen på de populære pokersider ifølge den seneste årsrapport fra Danske Spil.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.