Den danske tech-virksomhed MediaCatch har i dag lanceret en ny medieovervågningstjeneste, som ifølge virksomheden har verdens mest effektive tale-til-tekst-funktion på dansk.
Tjenesten hedder MediaCatch Pulse og følger via en egenudviklet kunstig intelligens automatisk med i, hvad der omtales på sociale medier, webmedier, tv-kanaler, radiostationer og podcasts døgnet rundt.
Dermed overvåges der ikke kun på faste nyhedsudsendelser, som det hidtil har været standard for markedet.
”MediaCatch Pulse er baseret på en dansk tale-til-tekst kunstig intelligens, vi selv har udviklet, og som er verdens mest effektive. Derfor kan man døgnet rundt og med det samme se, hvilken sammenhæng ens navn, brand eller virksomhed indgår i, når det sker. Den er best in class på radio, tv og podcast, for der er ingen andre, der kan det, vi gør. Teknologien gør, at det både er effektivt og billigt at følge med i sine omtaler,” udtaler Lars Damgaard Nielsen, CEO og co-founder i MediaCatch, i en pressemeddelelse.
I 2022 købte Infomedia sig ind som medejer af MediaCatch, der har 15 fuldtidsansatte.