Dagbladet Børsen nedlægger sit medietillæg

De hårde tider rammer nu også en af de få økonomiske succeshistorier i den danske dagbladsbranche. Dagbladet Børsen må for første gang i seks år se bundlinjen svinde ind og iværksætter en større sparerunde, skriver Business.dk.

De hårde tider rammer nu også en af de få økonomiske succeshistorier i den danske dagbladsbranche. Dagbladet Børsen må for første gang i seks år se bundlinjen svinde ind og iværksætter en større sparerunde, skriver Business.dk.

Der er dog endnu ikke lagt op til fyringer. Men svigtende annonceindtjeninger tvinger avisen til at sætte tæring efter næring. Og det vil ifølge Business.dk betyde, at der skal gennemføres en gennemgribende sparerunde for at ruste erhvervsavisen til et forventet hårdt 2009.

"Jeg tror, at der venter et meget dårligere 2009 for dansk økonomi i forhold til 2008. Det bygger jeg selvfølgelig ind i mit budget," siger Leif Beck Fallesen til Business.dk.

Konkret bliver der tale om at nedlægge en række selvstændige tillæg fra 1. januar – heriblandt MedieMarked, Digital, Fødevare/Sundhed og Klima – og der vil desuden blive gennemført store besparelser på freelance-budgetterne. Også markedsføringsbudgettet bliver mindre i 2009.

Med færre sider bliver produktionen billigere.

"Tillæggene bliver bevaret med egne forsider, men bliver nu trykt ind i avisen. Deri ligger en reel besparelse," siger Leif Beck Fallesen til Business.dk.

Han oplyser desuden, at man blandt andet dropper de faste freelancekorrespondenter i udlandet.

Ifølge de seneste læsertal har Børsen de seneste tre måneder i gennemsnit haft 243.000 daglige læsere. Det svarer til en stigning på 18 pct. i forhold til samme periode sidste år.

Læs også Børsens egen artikel om sagen: Dagbladet Børsen skærer i omkostningerne

0 Kommentarer