På blot tre år har de danske avishuse mistet 500 mio. kroner i rubrikannoncer. Både jobmarkedet og bolig- og bilannonceringen er ramt.
På blot tre år har de danske avishuse mistet 500 mio. kroner i rubrikannoncer. Både jobmarkedet og bolig- og bilannonceringen er ramt.
Det er ikke abonnenterne – men annoncerne, der i mange år har holdt dagbladene oven vande. Men krisen har nu for alvor taget ilten fra bolig- og særligt jobmarkedet, skriver dagbladet Børsen i dag.
Alene i 2009 forsvandt der over 300 mio. kroner ud af markedet for avishusenes rubrikannoncer, viser tal fra Danske Dagblades Forening.
"De to aviser, der har haft flest rubrikannoncer, Berlingske Tidende og Jyllands-Posten, er hårdt ramt, og det er endda tvivlsomt, om de har taget hele skraldet endnu," siger Jørgen Poulsen, professor i journalistik på RUC.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.