Time Warners CNNMoney.com lancerer i dag en helt ny online-satsning. Fremover vil der dagligt blive sendt stribevis af originale video-indslag. "Fremtidens business-tv er online," siger CNNMoneys redaktør.
CNN har i dag premiere på en helt ny web-strategi, som i endnu højere grad vil udviske skillelinjen mellem traditionelt tv og internettet. CNNMoney.com går således i luften i helt ny indpakning, og på indholdssiden kommer der langt flere tv-indslag produceret direkte til sitet.
Et særligt redaktionelt video-team skal fremover sørge for, at alverdens forretningsfolk tuner ind på CNNMoney.com, når de vil høre nyt om erhvervslivet, og dermed naturligvis sikre de lukrative annoncekroner.
Ifølge the Atlanta Journal-Constitution er målet at tage kampen op med traditionelle finans-tv-stationer som CNBC og den nye tv-kanal Fox Business Network, som Murdoch lancerede i oktober.
"Fremtidens business-tv er online," siger CNNMoney.coms redaktør, Chris Peacock, der bebuder, at antallet af egenproducerede daglige indslag på CNN-sitet vil stige fra hidtil en-to stykker til minimum 15 video-indslag. På sigt endda op til 35 daglige indslag.
Peacock påpeger samtidig, at online-brugerne af erhvervs- og finansinformation er flyttet lynhurtigt over i online-universet.
"De sidder parate ved deres skriveborde," siger han.
CNN, som har base i Atlanta, har tidligere forsøgt at konkurrere på markedet for finans-tv, som domineres af CNBC, men uden større succes. CNN måtte således nedlægge CNNfn-kanalen i 2004 efter ni år.
CNNMoney.com har derimod oplevet konstant vækst og overtog i 2005 en række andre websites fra forskellige Time Inc.-magasintitler. CNNMoney.com bringer således i dag indhold fra blandt andre Money, Fortune og Fortune Small Business. Og websitet er nu et af de mest populære online-medier for finansielle nyheder. Sidste måned havde det således mere end syv millioner unikke besøgende, ifølge Nielsen Online.
Dermed har CNNMoney.com overhalet websites som Wall Street Journal. Og dets nye video-strategi kommer på et tidspunkt, hvor medie- og reklamebranchen oplever et nyt løft som følge af tv-mediets skifte til online.
Analytikere vurderer dog, at der stadig er lang vej til, at web-tv direkte kan udfordre traditionelt tv.
"Tv er stadig den dominerende kraft," siger Jimmy Schaeffler, medieanalytiker fra Carmel Group, ifølge ajc.com.
CNNMoneys videostrategi vurderes især at ville tiltrække business-folk, som i løbet af en arbejdsdag lige skal ind at tjekke nyheder og så ellers se de små korte video-indslag på deres computere.
Længden af alle indslag vil variere mellem et og tre minutter.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.