search

Chef-farcen på TV2

    NYHEDSSTRØM. Alle mediefolk ved, hvor svært det kan være at fortælle offentligheden om problemer på egen arbejdsplads. Det blev for eksempel demonstreret, da fyringen af TV 2s direktør, Peter Parbo, 14. december var blevet afsløret på Berlingske Tidendes forside. Dette skete før nogen på TV 2 - i hvert fald ikke særlig mange - vidste besked.

NYHEDSSTRØM. Alle mediefolk ved, hvor svært det kan være at fortælle offentligheden om problemer på egen arbejdsplads. Det blev for eksempel demonstreret, da fyringen af TV 2s direktør, Peter Parbo, 14. december var blevet afsløret på Berlingske Tidendes forside. Dette skete før nogen på TV 2 – i hvert fald ikke særlig mange – vidste besked.

Nyheden bragede ud i medierne fra tidlig morgen og blev fra klokken 9:57 og i mange timer frem omtalt under overskriften »TV 2-chef har ikke planer om at gå« på TV 2s egen hjemmeside.

Undervejs kunne Berlingskes netavis oplyse, at beslutningen om at fjerne Peter Parbo var mere end fjorten dage gammel. Og at en række chefer på TV 2 havde kendt oplysningerne lige så længe. Samme oplysninger dukkede op på Politikens og DR Nyhedernes hjemmeside.

Men ikke på TV 2. I TV 2/NYHEDERNE var sagen dog tophistorie, og seerne kunne følge NYHEDERNEs egen medarbejder, der forgæves forsøgte at få oplysninger fra Peter Parbo og den normalt så rapporterende Niels Brinch, der er medarbejderrepræsentant i TV 2s bestyrelse.

Herefter lød det ironisk fra studievært Mikael Kamber:

»Og nu videre til noget, som vi ved noget om.«

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen