Fire store tv-distributører kæmper alle om det samme tv-marked i Danmark. Mens YouSee og Stofa forsøger at få folk til at vælge kabel-tv, prøver Viasat og Canal Digital at lokke danskerne til at vælge parabol. Sidstnævnte er nu svækket.
Ifølge Berlingske Business nærmer omsætningen sig godt nok en mia. kroner for Canal Digital, men kundeudviklingen og bundlinjen går i den helt forkerte retning. Og det endda efter flere års fremgang.
Nedturen ses i 2008-regnskabet, som selskabet netop har afleveret. Her er driftsresultatet faldet til 45,5 mio. kr. fra 81,3 mio. kr. året før. Samtidig er antallet af parabol-kuner faldet med 20.000 til 177.000.
Canal Digital forklarer det med afmatning i forbruget samt uventede udgifter til et dyrt IT-projekt, lanceringen af en række nye HD-kanaler og de eksklusive HD-rettigheder til sidste års EM-slutrunde.
»2008 har på mange måder været et hårdt år. Det har været et år med udfordringer, mens 2009 er et år med muligheder,« siger adm. direktør, Jens Arnesen til Business.
Canal Digital gør dog klar til at generobre markedet. Den 17. juli lanceres nemlig den nye og omdiskuterede sport- og mandekanal, Canal9, som Journalisten.dk tidligere har omtalt.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.