search

Britiske Sky News måske til salg

Rupert Murdoch overvejer angiveligt at sælge Sky News og i stedet tage fuld kontrol med tv-stationen BSkyB.

Rupert Murdoch overvejer angiveligt at sælge Sky News og i stedet tage fuld kontrol med tv-stationen BSkyB.

Rupert Murdochs selskab News Corp arbejder angiveligt på at sælge 24-timers nyhedskanalen Sky News og i stedet sætte sig på aktiemajoriteten i den største betalingskanal i Storbritannien, BSkyB. Det skriver Ritzau.

News Corp ejer allerede 40 procent af aktierne i betalingskanalen, men går nu angiveligt efter den fulde kontrol over BSkyB, der står for British Sky Broadcasting.

De britiske medier er ifølge Ritzau bange for en svækket konkurrence på det britiske mediemarked, hvis Rupert Murdoch får lov at overtage BSkyB. Murdochs selskab News Corp ejer i forvejen de to aviser The Times og The Sun.
Ofcom, det britiske medietilsyn, har opfordret konkurrencetilsynet til at kigge på, om det er i mediemangfoldighedens interesse, at News Corp overtager kontrollen med betalingskanalen.

Den britiske regering overvejer stadig, om den vil godkende, at News Corp overtager kontrollen med BSkyB. Flere britiske medier skriver, at der vil komme en afgørelse i dag torsdag.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen