Medieåret 2008: Dagbladet Børsen springer nu ud som miljøavis. Avisen lancerer i år et nyt klimatillæg, der sætter fokus på de forretningsmæssige aspekter ved klimaet.
Mens de store landsdækkende dagblade kæmper med faldende oplag, har der i de seneste år været helt anderledes stabil vækst blandt nicheaviserne. Men hvad gør man for at fastholde den positive udvikling?
Journalisten.dk har talt med ansvarhavende chefredaktør på Børsen Leif Beck Fallesen der her giver sit bud på, hvordan man vil bevare de gode takter.
Det skal blandt andet ske ved at satse på klimaet som tema – både elektronisk og på papir i 2008. Børsen vil i den anledning lancere et helt nyt klimatillæg, der sætter fokus på de forretningsmæssige aspekter ved klimaet.
Han bemærker, at klimaet er blevet et tema for Børsen, fordi man i dag ser en vækst på klimaområdet, som man ikke så for et til to år tilbage. Samtidig ser man et fald i privatforbruget, hvilket det nylige regnskab fra B&O kan ses som en indikation på.
Ud over klimaet vil nettet stadig være et indsatsområde, der får meget opmærksomhed:
»2008 vil som 2007 også være et nettets år. Og vi vil fortsætte vores satsning her både inden for det skrevne, men også inden for tv, hvor vi selvfølgelig vil fortsætte vores samarbejde med TV 2, TV2 News samt blive ved med at producere vores eget tv,« siger Leif Beck Fallesen til Journalisten.dk.
Hvilke temaer Børsen ud over klimaet ellers har på tegneblokken, vil Leif Beck Fallesen ikke røbe på nuværende tidspunkt.
Læs også de andre artikler i Journalisten.dks serie om 'Medieåret 2008'.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.