Pressefoto, Bornholms Tidende
’En god avis fortjener en god kop kaffe’. Under det slogan sender Bornholms Tidende lørdag morgen 4.000 poser kaffe til alle papir-abonnenter på øen.
Kaffen er udviklet i et samarbejde mellem avisen og Bornholms Kafferisteri og vil fremover kunne leveres på abonnement om lørdagen sammen med weekendudgaven af Bornholms Tidende.
Det sker i et forsøg på at løfte avisen ud af annoncekrisen, skriver Bornholms Tidende i en pressemeddelelse om det nye tiltag. Avisen er ligesom den øvrige dagbladsbranche hårdt presset af faldende annonceindtægter.
”Det er naturligvis en smule skørt at sælge kaffe, når man er en avis. Men vi har allerede kontakt til kunderne, vi har fantastiske bude, der kan bringe kaffen til døren, og så har vi abonnements- og betalingssystemerne på plads – og så elsker vi kaffe,” udtaler ansvarshavende chefredaktør Kristoffer Gravgaard.
Det er ikke avisens forventning, at det nye tiltag vil kunne kompensere fuldt ud for faldet i annonceomsætning. Men tiltaget forventes at bidrage til bundlinjen, fremgår det af pressemeddelelsen.