Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
12:37 30.06.2022 Marie Nyhus

Borgmestre afviser at måle branding-effekt

De har fundet millioner i kommunekasserne for at være med til at betale for, at Tour de France løber gennem deres lokalområder.

Alligevel afviser borgmestrene i Vejle, Sønderborg og Kalundborg over for Markedsføring, at de efter touren vil måle, hvilken branding-værdi cykelløbet reelt har tilført deres kommuner.

Ifølge Markedsføring bruger de tre kommuner henholdsvis 18, 21 og 1 million kroner på løbet.

Men de vil altså ikke spendere yderligere på en lokal effektmåling.

”Jeg er ikke i tvivl om, at det er pengene værd med den markedsføring, vi får – og den stolthed, vores borgere får,” siger Sønderborgs borgmester, Erik Lauritzen.

Der bliver lavet en samlet evaluering af Tour de France-starten af Grand Depart Copenhague, hvor der også indgår en analyse af medieomtaler og omtaler på sociale medier.

SENESTE NYT

Flere nyheder