Bonnier går ind i Rusland

Den svenske mediegigant, der står bag Illustreret Videnskab og Bo Bedre, satser nu på det russiske marked. Bonnier har købt det russiske magasin »Det lækre liv«, som skal være spydspids for indtoget i Rusland. 

Den svenske mediegigant, der står bag Illustreret Videnskab og Bo Bedre, satser nu på det russiske marked. Bonnier har købt det russiske magasin »Det lækre liv«, som skal være spydspids for indtoget i Rusland. 

Bonnier Publications går nu ind på det marked, de selv kalder for »det hurtigst voksende i verden«, nemlig det russiske. Det skriver Børsen.

Magasingiganten har købt 51 pct. af aktierne i det russiske blad 'Vkusnaja Zhizn', der kan oversættes som 'Det lækre liv'. Bladet fokuserer på madlavning og håndarbejde.

»I 'Vkusnaja Zhizn' har vi fundet et veldrejet magasinforlag, som er et godt brohoved for vores ekspansion,« siger Michael Cordsen, der er administrerende direktør i Bonnier Publications.

Han mener, at det falder i god tråd med Bonniers strategi om at udgive blade i flere lande og på flere sprog.

I 2007 blev der lanceret 60 nye magasiner i Rusland, og det russiske marked er et af Europas hurtigst voksende.

0 Kommentarer