BNY mister oplag

Berlingske Nyhedsmagasin har mistet en femtedel af sit oplag i sidste halvdel af 2008. Andre erhvervsmagasiner oplever også vigende vækst. Det skriver Børsen.

Berlingske Nyhedsmagasin har mistet en femtedel af sit oplag i sidste halvdel af 2008. Andre erhvervsmagasiner oplever også vigende vækst. Det skriver Børsen.

Selv om der sjældent har været mere drama og rigeligt at skrive om i erhvervslivet, har Berlingske Nyhedsmagasin mistet læsere. Faldet skyldes blandt andet, at en storabonnent har opsagt sin aftale. Det forklarer BNY's redaktionschef Pia Fuglsang Bach.

"Vi har haft en storkunde med DSB 1. klasse, som desværre ikke blev forlænget, og det kan vi se på oplaget nu. Desuden har vi omlagt vores kampagnestruktur, så det er de lange abonnenter, som bliver solgt i stedet for de korte," siger hun til Børsens mediemagasin.

Udviklingen kommer bag på Berlingske Nyhedsmagasins redaktionschef.

"Netop nu burde vi jo få en masse abonnenter, som interesserer sig for, hvordan man håndterer krisen, men det ser ikke ud til at fungere lige nu," lyder det fra Pia Fuglsang Bach.

Også på Bonnier Publication er festen forbi. Magasinet Penge og Privatøkonomi er gået fra en vækst i andet halvår 2007 på 10 procent til en nulvækst i andet halvår 2008.

"Penge og Privatøkonomi er en konjunkturudsat titel. Lige nu er det ikke så sjovt at have aktier som hobby," siger Jens Henneberg, der er viceadministrerende direktør hos Bonnier Publications.

Der er dog fortrøstningsfuld stemning og håb om en lysere fremtid på de ramte business-magasiner.

"Oplaget skal nok komme op igen. Det bliver et meget langt træk, men sammenlignet med mange af de magasiner, som for nylig er lukket, så er BNY en institution, noget som læses på direktionsgangene, og i talentuniverset," siger redaktionschefen.

0 Kommentarer