Blog-dronningen Huffington får 15 mio. dollar

Det indflydelsesrige politiske nyheds- og blogsite, The Huffington Post, har på tre år udviklet sig til et globalt brand. Ifølge The Times er investorer snart klar med 15 mio. dollar. til en ny offensiv satsning.

Det indflydelsesrige politiske nyheds- og blogsite, The Huffington Post, har på tre år udviklet sig til et globalt brand. Ifølge The Times er investorer snart klar med 15 mio. dollar. til en ny offensiv satsning.

Næste mål for online-entreprenøren Arianna Huffington er, at Huffington Post fremover også intensivt skal dække lokale nyheder i USA samt få råd til mere dybdeborende journalistik, skriver The Times. Dermed vil det sikre, at Ms Huffingtons magtposition udvides til hele den politiske scene i USA, hedder det..

Hvem de glade givere er, er endnu ikke kommet frem. Men investorer er angiveligt klar til at pumpe 15 mio. dollar (ca. 86 mio. kr.) i HuffPo, som kendere omtaler sitet.

The Times benytter i øvrigt anledningen til at fortælle, hvordan Arianne Huffington er en nær ven med Barack Obama, og at både Obama og Hillary Clinton allerede har blogget på Huffington.

Som eksempel på den tætte kontakt viderebringer The Times en historie om, hvordan Ms Huffington i sidste uge berettede om, hvordan hun SMS'er med Obama: "I only text three people – my two teenage children and Barack Obama."

Huffington Post så dagens lys i 2005 med blot 2 mio. dollar i startkapital. I dag har sitet omkring 2,5 mio. bloggere, som regelmæssigt kommer med indlæg. Og flere gange har investorer velvilligt hjulpet med ny kapital.

Lanceringen af HuffPo fulgte i øvrigt i kølvandet på flere års personlig kamp imod Irak-krigen og i dag lyder konklusionen, at Ms Huffington har gennemgået et politisk hamskifte fra højre til venstre.

Læs også eJour-artiklen: Hotteste navn blandt US-medier.

0 Kommentarer