search

Bin Ladens død afslører nye medievaner

Måden alverden modtog nyheden om Osama bin Ladens død var mere mangfoldig end nogensinde før. Og variationen vidner om helt nye og skiftende medievaner, skriver Huffington Post.

Måden alverden modtog nyheden om Osama bin Ladens død var mere mangfoldig end nogensinde før. Og variationen vidner om helt nye og skiftende medievaner, skriver Huffington Post.

Avisen nævner indledningsvis fire eksempler, som bevis for de nye tider:

En soldat i Afghanistan hørte således om bin Ladens død via Facebook. En tv-producer i South Caronlina blev tippet via komikeren Kathy Griffin på Twitter. En blues-musiker i Denver modtog en nyhedsalert via e-mail fra The New York Times. Og en kvinde i Kansas opdagede, hvad der var sket, da hun lettere adspredt surfede netnyheder på sin smartphone alt imens hun luftede sin hund.

Eksemplerne er alle med til at illustrere, hvordan informationssamfundet er under hastig forandring. Og ikke mindst, hvordan informationskanalerne er nogle helt andre end for 10 år siden, da hjernen bag 11. september, udtænkte og gennemførte angrebet på World Trade Center.

Mange fik således gårsdagens globale nyhed via mediaformater og gadgets, som slet ikke fandtes tilbage i 2001

Læs en stribe andre eksempler på, hvordan bin Ladens død blev spredt via sociale medier og andre kanaler i reportagen i Huffington Post.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen