Berlingskes læsere skal til at betale for dele af indholdet på avisens hjemmeside. Betalingsmodellerne er blandt andet inspireret af BT's plus-sektion, men henvender sig også til virksomheder.
Journalisten kunne i marts berette, at 2012 bliver året, hvor det er slut med gratis på nettet, og hvor store mediehuse for alvor sætter betalingsmure op. Nu melder Berlingske sig på banen med tre nye betalingsmodeller, der både er målrettede efter privatpersoner og virksomheder.
Det fremgår af en pressemeddelelse, som avisen har sendt ud.
Betalingsløsningerne, som Berlingske kalder betalingsuniverser, er blandt andet inspireret af BT Plus og Berlingskes egen INFOshop, hvor brugerne for eksempel betaler for sundhedsguides. Berlingske Plus er således målrettet privatpersoner med interesse for samfund, politik, kultur og rejser, står der i pressemeddelelsen, mens Business Plus har fokus på privatøkonomi, job og karriere.
Den tredje betalingsmodel hedder Business Premium er derimod målrettet virksomheder og indeholder blandt andet artikler og analyser.
Som abonnent på Business Premium får man også mulighed for at søge detaljerede virksomhedsoplysninger om alle danske anparts- og aktieselskaber via Berlingskes samarbejde med BIQ Erhvervsinformation.
»Her kan man dykke ned i relevante detaljer om konkurrenter, leverandører og samarbejdspartnere. Tjekke hvem der sidder i direktionen og bestyrelsen, hvordan økonomien ser ud osv. Værktøjet kan også bruges i salgsarbejdet til at lave kundelister baseret på eksempelvis brancher samt geografi,« forklarer udviklingsredaktør for Berlingske Business, Morten Asmussen, i pressemeddelelsen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.