Berlingske, TV 2 og JP/Politikens Hus går sammen

Det kniber gevaldigt med at finde annoncører til de danske mediehuses dyrt anlagte web-tv. Derfor går JP/Politikens Hus, Berlingske Media og TV 2 nu sammen om at standardisere formatet.

Det kniber gevaldigt med at finde annoncører til de danske mediehuses dyrt anlagte web-tv. Derfor går JP/Politikens Hus, Berlingske Media og TV 2 nu sammen om at standardisere formatet.

Ifølge Berlingske Business er målet at finde en fælles standard for, hvordan der skal reklameres på de respektive mediehuses web-tv-kanaler.

Samarbejdet er en konsekvens af, at annoncørerne – mod forventning – indtil videre ikke har vist større interesse for de nye medier, skriver avisen.

Problemet er, at mediehusene bruger forskellige platforme til reklamerne. Nogle viser annoncerne før de journalistiske indslag. Andre har indslag undervejs eller såkaldte pop-up vinduer. Til sammen giver det et uoverskueligt og besværligt marked, hvor reklamerne skal tilpasses hvert enkelt af mediehusenes forskellige web-tv-kanaler.

"Det kan ikke nytte noget, at vi både har Betamax og VHS. Vi er nødt til at have nogle standardiserede tilbud, så kan der sagtens være noget individuelt ved siden af," siger direktør på Ekstra Bladet Jan Damgaard til Berlingske Business.

Ifølge avisens beregninger har de danske mediehuse i snit investeret 10 millioner kroner på deres web-tv-satsninger. Et beløb, der overgår indtjeningen.

0 Kommentarer