search

Berlingske tror stadig på kunder til web-journalistik

Lisbeth Knudsen tror, det ugentlige web-nyhedsmagasin UGEN kan sælges, fordi det lukker et hul i nettets udbud af gratis nyhedsdækning.

Lisbeth Knudsen tror, det ugentlige web-nyhedsmagasin UGEN kan sælges, fordi det lukker et hul i nettets udbud af gratis nyhedsdækning.

"Vi er klar over, at vi skal ind og ændre på brugernes hidtidige opfattelse af, at alt er gratis på nettet, men vi er til gengæld temmelig sikre på, at der er en modtagergruppe, som er villig til at betale for at få adgang til UGEN, fordi det nye digitale magasin leverer præcis det, der endnu ikke findes, men er efterspurgt."

Sådan argumenterer Berlingskes koncernchef Lisbeth Knudsen for rentabiliteten i det web-nyhedsmagasin, som lanceres første gang den 13. november.

Magasinet dækker ifølge en pressemeddelelse fra Berlingske Media ugens vigtigste begivenheder i en række nye artikler inden for områderne global, politik, business, green, fri, blogs, anmeldelser, sport, tech og mennesker.

Ved hjælp af ny teknologi vil køberen selv have mulighed for at skræddersy magasinet efter interesser og præferencer. For eksempel vil man kunne vælge kun at se 'positive historier'.

Prisen for magasinet vil blive 19 kroner per nummer og 49 kroner for en måned – dog med et introtilbud på 29 kroner for en måned.

Læs mere på Ugen.dk.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen