Berlingske svømmer i designpriser

Sidste år vandt Berlingske titlen som "European Newspaper of the Year" for bedste design ved "European Newspaper Award". I år modtog Berlingske 12 "Awards of Excellence" i forskellige kategorier

Sidste år vandt Berlingske titlen som "European Newspaper of the Year" for bedste design ved "European Newspaper Award". I år modtog Berlingske 12 "Awards of Excellence" i forskellige kategorier
Berlingske har vundet en fornem stribe af 'Awards of Excellence' i den 14. udgave af "European Newspaper Award". 232 aviser fra 25 lande deltog i konkurrencen, der har været afholdt under ledelse af den tyske avisdesigner Norbert Küppert siden 1999. Det skriver b.dk.

Der er blandt andet hæder i kategorier som "Forsider", "Foto" og "Visual Storytelling", der blandt andet havde et opslag designet af Henriette Vabø, hvor teksten er skrevet i facon som Coca-Cola-flasker – i anledning af 30 års jubilæet for Diet Coke.

I kategorien "Magazines" vandt både Berlingskes rejsemagasin Escape, APP-magasinet og Berlingske Business Magasin priser. I denne kategori vurderes det samlede indtryk i magasinerne.
Berlingskes designchef, Per Heilmann, sad selv med i juryen sammen med 10 kolleger fra andre lande. Han deltog dog ikke i bedømmelsen af Berlingskes egne bidrag.

Titlen som Newspaper of the Year i kategorien landsaviser måtte Berlingske i år give videre til "De Tijd fra Belgien og Trouw fra Holland.

Se designet, Berlingske vandt med

0 Kommentarer