Berlingske Nyhedsmagasin får nyt navn

Berlingske Nyhedsmagasin skifter navn og indleder samtidig et samarbejde med The Economist.

Berlingske Nyhedsmagasin skifter navn og indleder samtidig et samarbejde med The Economist.

Berlingske Nyhedsmagasin skifter fra januar navn til Berlingske Business Magasin. Samtidig sker der ændringer i bladets koncept, heriblandt skal der fremover optræde stof fra det anerkendte tidsskrift The Economist.

»Når vi vender tilbage efter juleferien, vil Berlingske Nyhedsmagasin udkomme i en helt ny udgave med nyt navn, nyt visuelt udtryk og et indhold, der henvender sig målrettet til beslutningstagere i og omkring dansk erhvervsliv,« udtaler chefredaktør på Berlingske, Lisbeth Knudsen, i en pressemeddelelse.

Navneskiftet skal signalere, at magasinet er en del af Berlingskes Business-brand. 

»Vi arvede navnet "Nyhedsmagasin", da vi købte magasinet fra Børsen for efterhånden en del år siden. Med navneskiftet ønsker vi at sende det entydige signal, at magasinet er fuldgyldigt medlem af Berlingske Business-familien. En stor familie, som vokser og folder sig ud på tværs af alle platforme,« siger Lisbeth Knudsen.

Første udgave af Berlingske Business Magasin udkommer 26. januar 2012 – og vil herefter ligesom Berlingske Nyhedsmagasin være et indstik i Berlingske hver torsdag.

0 Kommentarer