Berlingske Media har i dag underskrevet en aftale med Bornholms Tidende om medejerskab og
strategisk partnerskab.
"Berlingske Media og Bornholms Tidende har i dag indgået et stærkt partnerskab for at give et bedre
rygstød til det lokale dagblad gennem at blive en del af en større enhed."
Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Berlingske Media.
Med indgåelsen af aftalen bliver Bornholms Tidende en del af Berlingskes syv lokale dagblade og 48 ugeaviser.
Koncernchef Lisbeth Knudsen siger.
»Vi inviterer gerne flere lokale danske dagblade til at være en strategisk og operationel del af
vores "familie", hvis det giver mening forretningsmæssigt. Det gør det for Bornholms Tidende og for os,
og vi har derfor valgt ikke alene at indgå et partnerskab, men også at indgå i et egentligt medejerskab af
virksomheden.«
Bestyrelsesformand Peter Vang, Bornholms Tidende, forklarer fordelene ved samarbejdet således:
»Sådan som mediebilledet ændrer sig i disse år, opstår der hele tiden nye muligheder, som vi i endnu
højere grad vil kunne gribe i samarbejde med en stærk og kompetent partner. Bornholms Tidende har et
stort potentiale, som vil kunne forløses ved at trække på ressourcerne hos sådan en partner. Derfor har
vi valgt et samarbejde med Berlingske Media, som i forvejen sætter betydningen af lokale dagblade og
lokale medier højt og har stor erfaring på området.«
Udover dagbladet driver Bornholms Tidende også guiden, "Denne uges Bornholm", den gratis
ugeavis, "Rytterknægten" og ejendomsmægleravisen, "Boligavisen".
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.