Koncernchef for Berlingske Media Anders Krab-Johansen. Stine Heilmann/APPR/Ritzau Scanpix
Berlingske Media kom ud af 2022 med et overskud på 64 millioner kroner. Det viser koncernens årsrapport, der netop er udkommet.
Ifølge rapporten blev årets resultat 79 millioner kroner, hvilket er markant højere end 2021, hvor det landede på lige under 50 millioner kroner.
Årets resultat har været påvirket af engangsposter på 34 millioner kroner fra blandt andet lukningen af Trykkompagniet og fusionen mellem Bladkompagniet og DAO.
”Vi er kommet skånsomt igennem 2022, fordi vi primært er et digitalt mediehus,” udtaler koncernchef og udgiver for Berlingske Media Anders Krab-Johansen i en pressemeddelelse.
”Fordelen er, at det digitale marked for journalistik er vokset, hvilket giver nye indtægter, mens omkostningerne til papir, distribution og energi er faldet på trods af inflationen,” forklarer han.
Årets resultatet for Berlingske Media er dog lavere end forventet på både toplinje og bundlinje, men den økonomiske situation med krig i Ukraine og stigende inflation ændrede forudsætningerne, lyder det i pressemeddelelsen.