Berlingske lancerer en ny børneavis, fortæller kilder på avisen til Journalisten. Medarbejderne blev i morges præsenteret for planerne på et internt møde, og netop nu holder Berlingske pressemøde om avisen.
Avisen skal ifølge Journalistens oplysninger hedde “Kids’ News”. Den skal udkomme hver fredag og er på gaden første gang den 25. april med 24 sider, lyder det på pressemødet.
‘Kid’s News’ kommer til at koste 29 kroner i løssalg i butikkerne og vil blive solgt af cirka 1000 forhandlere i et oplag på 6500-7000. Blandt andet hos Bilka, Shell, Kvickly og Føtex.
Målgruppen er børn i alderen 6-12 år. Berlingske vil lave avisen med en række samarbejdspartnere som for eksempel København Zoo og Unicef. Sidstnævnte skal levere et portæt af et barn i verden til hver avis.
Jonas Stenbæk Christoffersen, der i dag er souschef på Berlingske Indland, skal være chef for den nye avis.
Weekendavisen udgiver allerede et tillæg – Faktisk – som er målrettet børn. Samtidig laver fx DR “Ultra Nyt”, der er nyheder til børn.
Mx.dk skrev i går, at Berlingske for to uger siden har købt domænet kidsnews.dk. Det stemmer altså fint overens med Journalistens oplysninger om avisens titel.
Aftenposten i Norge har succes med Aftenposten Junior, som også er en avis målrettet børn. Den har i år rundet 20.000 abonnenter og udkommer sammen med Aftenposten en gang om ugen.
Journalisten har både været i kontakt med koncernchef Lisbeth Knudsen og kommunikationschef Gitte Bisse Bertelsen. Begge afviser at kommentere, inden der er afholdt pressemøde.
Ekspert i medier til børn, Helene Høyrup, tror avisen kan blive en stor succes. Du kan læse interviewet med hende her.
Opdateres
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Kids news var fantastisk ! Savnede den meget.