Berlingske gør alvor af brugerbetaling på internettet

Nu gør Berlingske Media alvor ud af koncernens planer om at kræve penge for indhold på dets internetmedier. Første forsøg er en såkaldt Infoshop - en database, som tilbyder researchmateriale til betalende brugere.

Nu gør Berlingske Media alvor ud af koncernens planer om at kræve penge for indhold på dets internetmedier. Første forsøg er en såkaldt Infoshop – en database, som tilbyder researchmateriale til betalende brugere.

Efter at Mecoms ejer David Montgomery og Berlingske Medias koncernchef Lisbeth Knuden for nyligt annoncerede, at brugerne af koncernens internetmedier i nær fremtid skal til at punge ud for at få adgang til Berlingske-mediernes materiale på internettet, meddeler Lisbeth Knudsen, at koncernen i første omgang vil tilbyde researchmateriale og supplerende databaser til både webhistorier og trykte historier.

Satsningen, som Berlingske Media har navngivet Infoshop, vil ligeledes tilbyde materiale, som ikke har noget at gøre med koncernmediernes aktuelle historier.

"Derudover kan de søge andet indhold som ikke nødvendigvis er i avisen eller er dagens nyhedshistorier, men som har en høj nytteværdi, og hvor de selv får mulighed for at lave krydskørsler mellem informationer. Det kan for eksempel være nære informationer, tæt på brugeren, som karaktergennemsnittet for den nærmeste skole eller voldsstatistikken i det lokalområde, man skal flytte til," siger Lisbeth Knudsen til MediaWatch.

Infoshoppen vil dog ikke være den eneste satsning fra Berlingske Media, som koncernen vil forsøge at tjene penge på. Indtil videre er ikke mindre end 50 idéer til gennemsyn, fortæller koncernchefen.

"Vi arbejder stadig på at definere, hvilke områder vi vil satse på, og på baggrund af en intern workshop, har vi en liste på 50 gode forslag og initiativer, og så udvikler vi på resten og ser, hvornår de er modne til lancering," siger Lisbeth Knudsen.

0 Kommentarer