search

B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær

B.T.'s fortsatte omtale af Henriette Kjær og samleveren Erik Skov Pedersen førte i dag til et voldsomt møgfald på Christiansborg. Ifølge B.T. skældte Henriette Kjær ud på B.T.'s fotograf Sisse Stroyer.

B.T.'s fortsatte omtale af Henriette Kjær og samleveren Erik Skov Pedersen førte i dag til et voldsomt møgfald på Christiansborg. Ifølge B.T. skældte Henriette Kjær ud på B.T.'s fotograf Sisse Stroyer.

Bt.dk skriver her i eftermiddag, at Henriette Kjær tog direkte fat i Sisse Stroyer efter et møde i Trafikudvalget. Her truede Henriette Kjær angiveligt også med at smide alle journalister og fotografer ud fra Christiansborg.

"Du må ikke tage billeder af mig. Du ved godt, vi har en aftale om, at I ikke må tage billeder af mig på min arbejdsplads. Du skal slette de to billeder, du har taget, ellers får vi lavet reglerne om, så I ikke må være her," råbte Henriette Kjær til den 169 centimeter høje pressefotograf, skriver Bt.dk.

Der eksisterer i øvrigt ingen aftaler om fotoforbud på Christiansborg. For nylig opfordrede Presselogens formand, Henning Olsson, dog journalisterne på Christiansborg til at lade være med at stimle for tæt sammen omkring politikere på vej ind og ud af mødelokaler. Det skete efter et møde med Folketingets formand, Thor Pedersen, der reagerede på en klage fra De Konservative over for meget tumult ved partiets gruppemøder. 

Kommentarer
10
Ole Nielsen
17.03.11 15:40
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær
Sig mig, har vi ikke forlængst passeret grænsen for anstændig behandling af dette ægtepar? Er der mere 'offentlighedens interesse' tilbage at binde BT's dækning op på?
Fremhævet af Journalisten
Anders Hvid
17.03.11 19:25
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær

Gu, er det usmageligt. Og B.T har igen vist avisens sande kulør. De kan råbe højt om, at de gør det, som et tabloid-medie skal, men det er efterhåden så langt ude, at det er patetisk. Stram dog, og kom dog videre.

Samtidig kan man kun le af detaljen "den 169 cm. høje fotograf". Hahaha. Vigtigt, at vi får højden med på pige, der vist kan siges at have en højde, der er mere end normal for unge damer. Men det skal måske for at dramtisere og få det til at ligne, at den store Kjær slår på B.T's lille fotopige.... Plat, ligegyldigt og pinligt. Fortsæt selv. 

Politikere skal stå model til meget, og det kan man godt kræve. Og det er skidt at gribe fat i fotografer, som skal beskyttes - mod politi, pression og pøbel. Men lige i denne sag - og når man føler, at man skal nævne fotografes højde i reportagen - kan jeg kun le - og vel og mærke le af B.T. 

Fremhævet af Journalisten
Jens Larsen
17.03.11 19:27
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær
hvor høj er henriette kjær? hvorfor fremgår det ikke? hvorfor står man altid tilbage med en følelse af, at journalisten.dk fuldstændig misser det væsentlige, når de skriver om verdens gang? hvor svært er det at stille spørgsmålet: "henriette kjær, hvor høj er du"?
Fremhævet af Journalisten
Bent Hansen
17.03.11 19:47
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær

Hvor dybt falder pressen?<br>

Er der slet ingen selvjustits blandt journalister?

Fremhævet af Journalisten
Luci Smith
17.03.11 20:14
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær

Stakkels Henriette Kjær, der tager på arbejde for at komme væk hjemmefra  den dag manden bliver løsladt og så møder BT's fotograf, der også er på arbejde.

Det kunne være, at det var svært for alle parter at finde ud af, hvornår man må fotografere politikere, der normalt stiller op for pressen og hvornår der er fotoforbud? 

Fremhævet af Journalisten
Luci Smith
17.03.11 20:15
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær
Oops- Erik Skov blev vist løsladt i mandags. Min fejl.
Fremhævet af Journalisten
Jens Lauridsen
17.03.11 20:16
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær
grotesk at oplysningen  "169 centimeter høje" skal inddrages. Fordi det gør Kjærs handling værre, at fotografen er lav???
Fremhævet af Journalisten
Hans Jørgensen
18.03.11 13:42
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær
Nu har B.T. kogt nok suppe på den historie. Nu ligner det mest af alt hetz og ikke journalistik.
Fremhævet af Journalisten
Christian Bentsen
22.03.11 12:36
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær

Til gengæld viser udstiller fagbladet medlemmernes evner eller mangel på samme. I den optik fremstår Jens Jørgen Madsen jo bare som et symptom...

Læg også mærke til at Kjær "råbte", hun talte ikke ophidset, oprørt eller irriteret. Hendes råben er den udløsende faktor. Dernæst trusler om for tid og evighed at udelukke pressen fra folketinget. Hende kjær er da en værre en! Faktisk findes der en videosekvens af optrinnet. Spørgsmålet er hvem der tør bringe denne? (for den klæder i hvert fald ikke branchen)

Fremhævet af Journalisten
Jens Madsen
22.03.11 14:08
Re: B.T. i voldsomt sammenstød med Henriette Kjær
Man skulle sgu ikke tro, at der findes relevante emner at behandle journalistisk i dette land, siden B.T. fremturer med historie nummer 117, om dette i øvrigt fuldstændig uvæsentlige emne. Det er en skandale, at de får statsstøtte til at udgive det lort.
Fremhævet af Journalisten