search

B.T.: »Ekstra Bladet er de største sexbagmænd«

Ekstra Bladets chefredaktører Bent Falbert og Poul Madsen hænges i dag personligt ud som Danmarks største sexbagmænd i dagbladet B.T. Avisen bemærker, hvordan Ekstra Bladet er professionelt "forarget" over Anni, som scorer 9.000 kr. om dagen på rufferi, men samtidig selv scorer 13 gange så meget på at tilbyde sex.

Ekstra Bladets chefredaktører Bent Falbert og Poul Madsen hænges i dag personligt ud som Danmarks største sexbagmænd i dagbladet B.T. Avisen bemærker, hvordan Ekstra Bladet er professionelt "forarget" over Anni, som scorer 9.000 kr. om dagen på rufferi, men samtidig selv scorer 13 gange så meget på at tilbyde sex.

Ganske usædvanligt i dansk pressehistorie bruger B.T. i dag både forside, leder og et helt opslag på at angribe tabloidkollegaen Ekstra Bladet. Det er de mange historier om Anni, som Ekstra Bladet har omtalt som storalfons, som har fået B.T. op af stolen. Senest mandag, hvor Ekstra Bladet på forsiden bringer historien: "Anni styrer 36 piger: Tjener 9.000 om dagen på ludere".

En forside, som ifølge B.T. er udtryk for det størst tænkelig hykleri:
"Selv høster Ekstra Bladet mindst 13 gange så meget på at tilbyde sex i alle tænkelige versioner," lyder det blandt andet fra B.T., der indledningsvis noterer, at "Dobbeltmoralen driver ned ad siderne på Ekstra Bladet for øjeblikket."

B.T. bringer store frit-skrabede fotos af Bent Falbert og Poul Madsen, hvorover der står: "DE STØRSTE SEXBAGMÆND". Samtidig gennemgår B.T., hvordan Ekstra Bladet hver dag indkasserer mindst 123.000 kr. på dets annoncer for prostituerede, »der lokker med købesex i alle afskygninger,« som det hedder.
I lederen, skrevet af B.T.'s chefredaktør Peter Brüchmann, spøger B.T. dernæst:
"Det kildne emne udover handelen med kvinder er så, hvor grænserne går for rufferi. Er det "at tjene penge på andres prostitution", når man har fire sider med rene annoncer for prostitution hver eneste dag året rundt?"

B.T. har lavet sine egne beregninger på baggrund af Ekstra Bladets annoncer i går. Og skal man tro B.T.'s beregninger, indkasserer Ekstra Bladet 45 mio. kr. om året alene på annoncerne i papir-avisen.
"Med sådan et tal må de være Danmarks største alfonser," udtaler Dansk Kvindesamfunds forkvinde Karen Hallberg.
Lederen af værestedet Reden på Vesterbro, Anette Rix, er mindst lige så forarget:
"Jeg mener, Ekstra Bladet er på kant med rufferiloven hver eneste dag, og så skulle de måske være lidt forsigtige, før de dømmer Anni Fønsby og andre, der har med prostitution at gøre," siger Anette Rix til B.T.

Flere andre kilder er ligeledes stærkt kritiske. Heriblandt Lone Chodavarapu fra Aktive Kvinder og talskvinde for Selskab for Ligestilling Anna Køster.

Ekstra Bladets chefredaktør, Bent Falbert, afviser dog alle angreb og kritik:
"Vi bringer annoncer for massageklinikker, og der er ikke noget ulovligt i det. Det er det, vi gør. Hvorimod det er ulovligt at være ruffer," udtaler Bent Falbert med hentydning til sagen om Anni.
Han fremhæver samtidig, at folk selv må tage stilling til, hvorvidt der er tale om dobbeltmoral eller ej.

Læs også: Ekstra Bladet hyppigst gæst i Pressenævnet

Kommentarer
1
Rene Simmel
23.04.09 17:52
Re: B.T.: »Ekstra Bladet er de største sexbagmænd«

Unægtelig noget af en nyhed B.T. der kan afsløre og journalisten.dk er så overraskede over, at de viderebringer den.

Hvor mange år var det egentlig Peter Brüchmann hævede sine 'rufferi'-lønchecks i koncernen?

Men det var nok før det var velkendt, at Ekstra Bladet erkendte at prostitution er en del af virkeligheden og at de har lov til annoncere for deres tjenesteydelser.

Moral er .....

 Kammeratlig hilsen

Rene Simmel, Ekstra Bladet

Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen